Piața imobiliară la momentul actual este una dinamică, ofertantă și mai ales competitivă. Cu toții vrem să găsim o ofertă cu adevărat bună, potrivită nouă și nevoilor noastre. Momentul în care părăsești locuința pentru a o înstrăina definitiv este unul delicat, iar dacă acesta se prelungește implică multă frustrare.

Pentru început, trebuie să conștientizezi că modul în care alegi să faci oferta viitorului cumpărător trebuie să fie unul echitabil care să mulțumească atât nevoile proprii, cât și ale pieței la momentul listării.

E bine să știi că deși dorința ta să-ți vinzi locuința este una mare, în medie, în România, durează 2-3 luni vânzarea unei locuințe. Factorii care fac o vânzare să se desfășoare mai rapid sau mai lent sunt mulți și diverși.

Consideri că locuința ta are avantaje evidente, dar cu toate acestea nu ai finalizat încă tranzacția?

Verifică următoarele posibile motive pentru care încă ai disponibilă pentru vânzare locuința ta:

1. Pozele din anunț nu avantajează locuința

Prima interacțiune a unui posibil cumpărător cu spațiul tău este anunțul. Dacă acesta nu este însoțit de poze calitative, unde lumina joacă un rol important, riști să nu atragă atenția, ba chiar să pară descurajant ca aspect. O altă greșeală frecventă este aceea de a nu posta poze cu toate încăperile, fapt care dă impresia că nu ai pozat ceea ce nu merită sau e urât.

Ce poți face? Profită de tehnologie și fă un set de poze din care să le poți alege pe cele mai reușite sau chiar spectaculoase. Dacă te descurci sau are cine să te ajute, poți realiza și o prezentare video a locuinței; de obicei e mai spectaculoasă și atrăgătoare decât pozele statice.

2. Nu ai stabilit un preț realist

Prețul este un aspect primordial în vânzarea sau, dimpotrivă, stagnarea unei locuințe listate pentru vânzare.

Din păcate, atunci când ai locuit în locuința respectivă, riști să te lași influențat și de sentimente și emoții, fapt care crește nejustificat prețul. Ori, mai există varianta în care setezi un preț prea mare doar pentru că un prieten sau un cunoscut a vândut o locuință asemănătoare cu a ta la prețul respectiv.

Prețul care nu reprezintă o evaluare corectă a imobilului ci o supraevaluare a acestuia îți va stagna procesul de vânzare pentru mult timp.

Ce poți face? Atunci când stabilești prețul de vânzare, ia în calcul într-un mod cât mai obiectiv atât avantajele, cât și dezavantajele locuinței pe care îți propui să o vinzi. De asemenea, verifică piața la momentul actual și caută prețul locuințelor care chiar sunt asemănătoare cu a ta din punct de vedere al: amplasării, zonei, suprafeței, utilităților, proximității unei stații de transport în comun, școli, grădinițe, farmacii, bănci, magazine etc.

3. Zona sau amplasarea lasă de dorit

Apropo de zonă și amplasare, acestea sunt foarte importante pentru potențialii cumpărători. Ai grijă să prezinți cu sinceritate aceste aspecte.

Dacă zona nu este una atrăgătoare, precizează la ce distanță este cea mai apropiată stație de autobuz.

În plus, poți menționa orice avantaj al zonei care, deși îndepărtate de centrul orașului, poate fi foarte liniștită sau bogată în spații verzi. Nu omite niciun avantaj.

Dacă amplasarea locuinței nu este una care să economisească din plata utilităților, menționează eventualele investiții pe care le-ai făcut în locuință. Eficientizarea termică sau electrică poate fi dată de amplasarea locuinței, dar poate fi și realizată artificial prin lucrări speciale.

4. Imobilul necesită multe investiții

Dacă locuința se află într-o zonă ofertantă și nici amplasarea nu lasă de dorit, verifică dacă nu necesită multe investiții care-ți pot bloca un timp locuința la vânzare. Fațada sau chiar structura de rezistență pot lăsa de dorit și necesita investiții masive, acoperișul afectat de precipitațiile din ultima vreme și multe alte bile negre pot face din locuința ta una nedorită de cumpărători.

Ce poți face? În acest caz ai două variante: fie investești și remediezi problemele după care scoți din nou locuința la vânzare cu reparațiile la zi, fie lași din preț, astfel încât eventualele reparații să nu necesite un buget suplimentar pentru potențialii cumpărători.

Indiferent ce alegi, încearcă să te pui în locul cumpărătorilor, tu ai cumpăra o locuință care necesită multe investiții?

5. Situația actelor este fie neclară fie complicată

Parafarea actelor unei tranzacții imobiliare se blochează uneori în proceduri.

Ce poți face? Ar fi bine ca înainte să-ți listezi proprietatea la vânzare să deții un plan cadastral, cartea funciară, eliberată de Oficiul de Cadastru al Agenției de Cadastru, dar și extrasul de carte funciară. Cel din urmă, clarifică situația proprietarilor și eventualilor moștenitori. Cu toate acestea, actul de vânzare-cumpărare poate fi semnat în deplină legalitate, în fața unui notar.

6. Starea instalațiilor lasă de dorit

Instalațiile sanitare „vorbesc” despre sumele de bani pe care noul proprietar va fi nevoit să le investească. Baterii și țevi ruginite, dar și chiuvete sau vase de WC deteriorate ori zone afectate de igrasie, toate îți îndepărtează potențialii cumpărători.

Ce poți face? Corelează prețul cerut cu aceste inconveniente sau rezolvă-le înainte de a-ți lista locuința la vânzare spre binele și rapiditatea încheierii tranzacției.

7. Nu acorzi importanța necesară vizionărilor

Din momentul în care îți listezi locuința pentru vânzare ar fi bine să te pregătești și de eventuale vizionări. Acestea sunt poate cel mai important pas din procesul vânzării pentru că au posibilitatea să convingă sau, dimpotrivă, să respingă cumpărătorul.

Ce poți face? Pregătește locuința atât tehnic, cât și estetic.

Da, este nevoie de o curățenie minuțioasă și generală.

Da, ar fi bine să strângi cât mai multe lucruri pentru a nu da impresia de spațiu mic, aglomerat și implicit sufocant.

Repară defecțiunile cum sunt prizele ieșite din pereți, robinetele care se mișcă sau altele.

Elimină mirosurile neplăcute, aerisește bine locuința și nu în ultimul rând lasă lumina naturală să inunde locuința dacă vizionarea are loc pe timp de zi.

Nu-ți grăbi potențialii cumpărători, lasă-le timp și invită-i cu plăcere în fiecare cameră.

8. Nu ți-ai listat proprietatea acolo unde se află potențialii cumpărători

Să-ți listezi proprietatea acolo unde se află potențialii cumpărători nu înseamnă doar pe câteva site-uri de specialitate sau de vânzări generale ori pe câteva grupuri de social media. Să-ți listezi proprietatea unde se află potențialii cumpărători se referă la listarea locuinței pe orice canal online sau offline unde se găsesc aceștia.

Cumpărătorii de imobiliare sunt diverși - unii cumpără pentru uz propriu, alții ca investiție, de aceea și canalele pe care îi abordezi trebuie să fie diverse.

Ce poți face? De la online până la presă scrisă sau chiar banner afișat pe unul dintre geamurile locuinței, nu uita de diversitatea potențialilor cumpărători. Încearcă să-i întâlnești pe cât mai mulți dintre ei, în mediile preferate.

9. Trecerea timpului te-a obosit și stresat

Ai pornit entuziasmat procesul listării locuinței tale, iar stagnarea acesteia la statutul „de vânzare” pentru un timp îndelungat te poate obosi și stresa. Oboseala și stresul te pot face să nu mai vezi limpede motive pentru care locuința ta nu se vinde.

Ce poți face? Să te demoralizezi este natural dar este important să ieși din starea aceasta și să-ți reanalizezi locuința și mai ales anunțul de vânzare. Remediază orice problemă identifici și nu te descuraja.

10. Nu ai un plan de promovare prestabilit

Poate ai pus un anunț de vânzare pe un site general de vânzări, poate chiar pe unul specializat de imobiliare și pe propriile conturi de social media, rugând prietenii să-ți distribuie postarea. Toate acestea nu sunt de ajuns încă.

Ce poți face? Ai nevoie de un plan de promovare complex atât în online, cât și în offline. De asemenea, trebuie să iei în calcul timpul pe care vei fi nevoit să-l aloci eventualelor mesaje lăsate de potențiali cumpărători și preluarea apelurilor telefonice de la aceștia.

Sperăm că potențialele motive pentru care nu ți se vinde locuința ți-au atras atenția și ți-au trezit niște semne de întrebare. Îți dorim mult succes în remedierea oricărui motiv consideri că te-a împiedicat până acum să-ți vinzi locuința și nu uita că poți oricând apela la specialiști.

Unde găsești un specialist în imobiliare? Chiar aici, la noi, la Impakt Imobiliare.

Suntem consilieri imobiliari profesioniști, gata să te ajute oricând în procesul de vânzare a unei locuințe. Dacă tot procesul de vânzare ți se pare complicat sau dacă că ți-ai listat deja locuința de ceva timp și nu se vinde, noi suntem bucuroși să te cunoaștem.

Contactează-ne dacă nu ai timp și energie de pierdut și bucură-te de consilierea imobiliară pe care o meriți.